Tuesday, July 3, 2012

In Jesus se spore

Die liefde is seker die moeilikste konsep ter wêreld om oor te praat, te skryf en te kommunikeer.  Ons weet baie goed uit die Bybel en die wyse Salomo, dat daar nie ‘n manier is, met al sy wysheid en alles, om vir ons te weet hoe die liefde tussen 2 mense werk nie.  Ons gebruik baie kere die woord liefde in relaas tot ander mense, maar soms wonder ek self of ek weet en onthou wat dit behels as jy vir iemand toedig dat jy lief is vir hulle.  Jy sien, om vir iemand te sê dat jy lief is vir hulle, roep ‘n groot verantwoordelikheid by ons.  Wanneer jy vir iemand dit sê, dan het mense ‘n hele rits dinge van wat hulle van ons kan verwag en dit is waar die tameletjie nou inkom met liefde.

Die grootste voorbeeld wat ons kan sien van liefde is die liefde wat God vir ons as mense het.  Die Bybel vertel vir ons dat God ons so liefgehad het, dat Hy Sy eie Seun gegee het om vir ons te sterf.  Wat hierdie liefde beteken is dat as God bereid is om dit vir my as mens te doen, hoeveel te meer kan ek Hom vertrou met al die ander minder belangrike dinge in my lewe.  God se liefde is ‘n ideaal wat ons leer presies wat liefde is.  Dit is nie onderhandelbaar nie en ook nie onderhewig aan enige kriteria of toetse van of dit so is nie, dit IS so. 

Wat God se liefde ons leer is dat liefde nie ‘n wederkerige situasie behoort te wees nie, God is nie lief vir ons omdat ek iets doen of verdien nie.  God se liefde is volmaak aangesien daar nie ‘n miskien en moontlik en dalk by betrokke is nie.  Liefde se bron kom van God af, dus, wanneer ek vir iemand sê dat ek hulle lief het, beteken dit dit kom van MY af en is nie afhanklik van hulle reaksie of optrede na die tyd nie.  Mense wil graag van jou weet hoekom jy hulle lief het, maar soms moet ons maar soos Salomo erken dat ons nie ‘n idee het hoekom ons so voel nie, maar ons is. 

‘n Verdere deel van God se liefde sien ons uit die optrede van Jesus Christus dwarsdeur die Bybel.  Jesus het sy liefde uitgeleef deur soos 'n dienaar op te tree.  Daar is 'n baie mooi woord in Afrikaans wat diensbaarheid die beste uitdruk en dit is on-baat-sugtig.  Weereens ‘n voorbeeld van God se liefde wat prakties is en waar Jesus dinge doen sonder dat Hy daaruit baat wil vind, met ander woorde sonder om iets terug te kry, of te verwag om terug te ontvang.  Jesus wil maar graag sien dat ons, net soos ons maak wanneer ons vir mense lief is, dat ons Hom ook lief het, maar Sy liefde kom eerste en staan alleen en het nie ankertoue van enige aard nodig nie.  Dit is liefde!

Liefde is dus ‘n konsep wat op sy eie bestaan en wat JY bou vir iets of iemand.  Die God waarin ek glo is 'n  God wat nie toelaat dat dit wat ons doen die beeld van liefde en Sy liefde vir ons laat aanraak nie.  Dit is soos 'n “post” op Facebook waar daar geen “like” of “share” knoppies en plek vir kommentaar is nie.  Sy liefde staan vas, sonder enige terugvoer of antwoord van ons – en 1 Korinthiërs 13 stel dit duidelik dat as ek nie hierdie liefde van God in my lewe HET nie, beteken my lewe hoegenaamd niks en het ek eintlik nog nie een oomblik geleef nie.  Die teksvers gaan vêrder om te sê dat ware geluk ook vêrder in my lewe kom, daardie oomblik wat ek dit kan regkry om so ook met die mense om my te wees.

Menslike “liefde” en ek plaas dit met opset tussen aanhalingstekens, lyk vir my in die praktyk anders te wees.  Liefde vir ons is soos ‘n bad vol water.  Voordat ek in die bad klim en pens-en-pootjies inspring, bevoel ek eers die water.  Elkeen het sy eie manier, sommige voel met hulle hande, ander met die toon en ander met hulle elmboog, om seker te maak dat die water die temperatuur is wat hulle “pas”.  Ons sien ook hierdie tendens in ons aanvaarding of verwerping van Godsdiens dat ons eers sommige bewyse soek voordat ons 100% net gaan inspring in die liefde. 

Natuurlik is ons almal bewus van die feit dat almal al in liefde teleurgesteld is in ons lewens en in water geklim het wat of te koud of te warm was.  Ons glo dat dinge wat met ons gebeur 'n leerskool is, maar wat het ons geleer daaruit?  Wat problematies is, is dat mense soms die baba met die badwater uitgooi by die deur.  Die feit dat die water in 'n verhouding nie na wense was nie, beteken nie dat ek nooit ooit weer mag bad nie.  Dit bring my terug by 1 Korinthiërs 13 waar die liefde vir ons uitgespel word, maar vreemd genoeg, nie die lys van dinge waaraan ander moet voldoen oor die liefde voordat ek hulle kan liefhê nie, maar eerder wat ek moet doen om liefde te WEES.

Wat liefde dus is, is dat ek myself moet liefhê as 'n begin soos God my lief het en besef dat ek besonders is, maar omdat ek besonders is in die oë van God beteken nie dat ek nou “spesiaal” moet behandel word en moet dink dat die water wat vir my voorberei word deur ander perfek by MY behoeftes moet pas nie.  Ons is heel bewus van ons menslikheid en dat ons almal strewe daarna om beter mense te wees.  Soms gaan die water nie heel perfek in temperatuur wees nie, maar genoegsaam om in die doel daarvan te slaag en dit is dat ek myself kan was en verfris kan wees. 

Dit hang natuurlik ook af van die konteks waarin ek leef, want as die water in die somer nie warm genoeg is nie, is dit draaglik, maar wanneer dit winter is, is dit nie lekker om in koue water te bad nie.  Dit is egter 'n feit dat ek en jy MOET bad, ons kan nie sonder skoon verfrissing bly nie, want dan gaan niemand ooit naby ons wil kom nie van die reukie wat ons gaan afgee.  Sodoende is mense wat in liefde leef, al is dit NET die liefde wat God vir hulle het, mense wat ons eerder by sal wil wees as hulle wat 'n stankie afgee.  Mense sonder liefde is onaantreklik en onaangenaam om naby te wees, maar mense wat in die liefde leef is aantreklik. 

Die nuwe vertalings van die stuk in Korinthiërs gebruik so mooi die woord HET, wat vir ons die indikasie gee dat dit iets is wat 'n mens besit en nie iets wat 'n mens net leen nie.  Dit word DEEL van jou en niemand kan dit van jou wegneem nie.  Jesus is gekruisig deur die mense, maar dit het niks gedoen aan sy liefde vir hulle nie.  Hoeveel van ons kan dit sê?  Ons loop met jare lange verwyte en baklei in ons wat verwyderd is van wat liefde is.  Jesus het nie op Hom laat trap nie, maar liefde vir mense en diensbaarheid het meer getel as om SY punt te bewys.  

Moeder Theresa het gesê dat jy sal goed wees vir mense en hulle sal dit in jou gesig teruggooi, maar dit beteken nie dat jy moet ophou om vir mense goed te wees nie.  Miskien is vandag die dag wat ons moet gaan stilstaan en onsself moet afvra of ons die liefde HET?  Miskien is vandag die dag wat jy weer jou Bybel moet optel en gaan lees wat liefde is en nie jou liefde afhanklik maak van wat ander aan JOU doen nie.  Miskien is vandag die dag wat jy mense om jou asem gee en waar jy On-Baat-Sugtig lief het, sonder dat jy terug ontvang wat jy dink jy behoort te kry? 

Dalk moet ons weer die konsepte van wat liefde is gaan nastreef, naamlik, geduld, vriendelikheid, nie jaloers wees nie, nie jou eie beuel blaas nie, nie vol van jouself wees nie, nie onwaardig optree nie, nie jou eie belange vooropstel nie, nie kort van draad wees nie, nie boekhou van die kwaad wat jou aangedoen is nie, juig oor waarheid wat seëvier, stil wees oor ander se foute, steeds bly vertrou, aanhou hoop en alles verduur en ON-BAAT-SUGTIG gaan liefhê.

 

 

 

No comments:

Post a Comment