Sunday, July 8, 2012

"Trou is nie perdekoop nie"

Ek is nou in die proses om te soek na 'n nuwe motor wat ek kan koop, en so in my enigheid dink ek toe gisteraand aan die afrikaanse spreekwoord wat sê:  "Trou is nie perdekoop nie".  Deesdae koop 'n mens nie sommer baie perde nie, want ons perde is deesdae motorvoertuie met perdekrag onder die enjinkap.  Terwyl ek so motors bestudeer, sien ek dat hierdie proses ons baie herinner aan die verhoudings waarin ons leef.

 

Wanneer jy 'n motor koop, veral in die mark waarin ons vandag is, dat die keuse wat jy nou maak by jou gaan bly vir 'n lang tyd.  Jy moet gemaklik voel met jou keuse en weet dat jy tien teen een met die voertuig gaan sit vir 5 jaar of meer.  Verhoudings met mense is ook gemik op die lang termyn, en verkieslik lewenslank.  Ek dink dit is hoekom mense so bang is om finale keuses te maak en volledig met iemand in 'n verhouding in te spring, want anders as met motorvoertuie, kom verhoudings nie met waarborge en diensplanne nie.  Daar is geen manier dat jy jou maat kan terugvat na die handelaar en verwag dat hulle haar moet terugvat of haar moet omruil nie.

 

Ek hou baie van motors, maar daar is nie 'n manier dat ek almal kan bekostig wat ek graag soek nie.  Ons het almal sekere dinge wat ons beperk in die keuses wat ons kan maak.  In motorkoop is dit die geldelike dinge wat ons beperk, en ek moet soms vrede maak met wat ek kan bekostig en geniet wat ek KAN koop en nie die hele tyd rondloop met pyn oor wat ek NIE kon koop nie.  In verhoudings soek ons ook altyd die beste "waarde" vir ons geld, die persoon wat die beste by ons pas en vir ons gee wat ons nodig het.  Ek is nogal ietwat sinies oor hierdie tipe van standpunt, aangesien ek glo dat mense in verhoudings mense "kies" en dan die hele tyd op die tekortkominge van my maat wys.  Miskien is die persoon in jou lewe 'n ouerige Honda met stampe en stote met nukke en grille, maar as ek elke dag die arme Honda die skuld gee dat dit nie 'n Porsche is nie, is tog totaal onregverdig. 

 

Vrydag het ek die voorreg gehad om weer met my 1989 Honda Ballade te ry wat aan my oom in Holland behoort en wat hier by my huis staan.  Hy spoeg en spartel om aan die gang te kom en hier waar ons bly kyk mense jou nogal vreemd aan wanneer jy met 'n motortjie ry waarvan sekere bakdele met "cable ties" vasgehou word.  Ek en Blacky ry toe na ons afsprake, en te midde van wat almal om ons van ons gedink het, het ons gelag en soveel pret gehad.  Weereens besef ek dat ons samelewing tog so vreemd is en ingestel is op die uiterlike, terwyl dit gaan oor die heerlike geselskap binne die voertuig en nie oor wat ander dink of voel of oordeel nie.  Soos wat ons ry sien ek hier in Atterbury by die robotte al die mense in hulle luukse Duitse motors, sonder 'n glimlag en sonder dat dit lyk asof hulle die lewe geniet.  Sal jy eerder gelukkig wil wees met jou situasie, of in 'n situasie wees wat jy nie geniet nie, net omdat dit luukser en mooier is?

 

Op ons ouderdom moet ons ook verstaan dat die motors wat jy kan bekostig eerder tweedehandse motors is.  Hulle het almal myle op en hulle het enjins wat nie meer so vlot loop nie en waarvan die bakwerk skrapies en stampe het.  In alle verhoudings koop jy iemand wat 'n geskiedenis het, en jy weet ook dat daar nie volledige diensrekords is van die persoon nie.  Hulle is nie so goed onderhou soos wat ons graag sal wou gehad het nie, en ook nie soos hulle dit wou gesien het nie.  Maar net soos met motors dink ek mense soek maar net iemand wat mooi na hulle sal kyk en hulle meganika en denke met liefde en deernis gaan hanteer.  As ek 'n motor se enjin oopmaak, erken ek dat ek geen idee het wat om te doen as iets fout gaan nie.  Deesdae is enjins so gekompliseerd dat die mense wat hulle by die handelaars moet onderhou oorsee gevlieg word om te gaan leer hoe hulle werk, want hulle kan dit nie bekostig om 'n fout te maak nie, want mense se lewens kan afhang van hoe goed hierdie mense hulle werk doen.  Meeste mense wat deesdae motors koop het ook geen idee van wat onder die enjinkap aangaan nie.  So ek moet ook weet dat ek nie weet wat in my maat se enjinkap aangaan nie, en ek kan ook nie van hulle verwag om my "reg" te maak nie.  Maar een ding wat ek geleer het is dat jy goed en gelukkig oor die weg kan kom, selfs met 'n motor wat nie perfek is nie.

 

Daar is natuurlik ander opsies beskikbaar as jy nie kan koop nie, soos motorhuur of motor leen.  Die probleem daarmee is dat dit net verbruik is, en nie eienaarskap of verhouding nie.  Gaan maar na Avis en kyk bietjie met hoe min sorg mense die motors wat hulle huur hanteer.  Hoeveel mense ken ek wat hulle bakkies geleen het vir ander om iets aan te ry, wat vir jou sal sê dat jy nooit jou voertuig uitleen nie, want die risiko is net te groot.  As mense nie hulle eie voertuie koop nie, het mense eenvoudig nooit dieselfde ontsag vir die voertuig nie.  In verhoudings moet jy 'n "commitment" maak, van watter aard ookal, om daardeur te wys dat jy "omgee" en ook lei jou commitment outomaties na 'n beter omgee en nasien van jou voertuig.

 

Mense is deesdae al hoe meer "gesofistikeerd" in hulle behoeftes wanneer dit by motorkoop kom.  Daar moet kameras in wees wat jou help om agtertoe te ry, 'n plek waar jy jou I-pod kan inprop, navigasie, DVD spelers vir die kinders agter in die voertuig, 'n wonderlike klankstelsel om lekker musiek te kan luister wanneer jy ry.  In baie gevalle fokus die handelaars ons aandag weg van probleme in die voertuig met al hierdie ekstras wat jy voor betaal, maar wat nie die essensie van die voertuig is nie.  My oupa Frans het gesê dat hoe meer dinge daar in 'n motor is, hoe meer dinge is daar wat breek.  Wanneer ons dus met iemand in 'n verhouding is of iemand kies, moet ons versigtig wees dat ons nie so oorbluf word deur die uiterlike "onbelangrike" dinge, dat ons nooit eers oplet of daar 'n enjin onder die kap is nie.  Die siel van 'n motor is die enjin en nie die DVD speler in die voertuig nie, want dit help my niks as ek al die dinge het en dit in my motorhuis moet geniet, want die voertuig kan my nêrens heen neem nie. 

 

Ek kom nog uit die tyd waar my ouers en hulle vriende verdeel was tussen Merc en BMW aanhangers.  So was ek vir lank iemand wat in my keuse oor voertuie net gekyk het na die sogenaamde bekende make.  Twee weke gelede stap ons by 'n Amerikaanse handelaar in, en daar sien ek nou werklike waarde vir geld.  Die voertuig wat ek sien is half prys van die voertuig wat ek graag sou wou koop.  Jy sien, soms moet ons die manier wat ons gebruik gaan analiseer en ons oopstel om vars te dink oor dinge.  As ek terugkyk net my BMW's my altyd goed behandel, en selfs my Land Rovers (glo dit of nie), maar nou kyk ek op 'n ander manier na dinge.  In ons verhoudings kan ons soms so vashaak by die feit dat ons nie het wat ons dink ons moet kry nie, dat ons vergeet om te sien wat ek wel het.  Dalk gaan my Amerikaanse motor nie die mense om my beindruk nie, maar ek leef nie soos hulle met die reuse paaiemente nie, maar geniet 'n voertuig wat vir MY werk. 

 

Mense om my kyk my aan in my leenkarretjie vanuit hulle luukse statige waens, en hulle vorm 'n opinie oor my.  Veral die vier-by-vier tannies ry sommer voor jou in by 'n sirkel, want hulle dink jy is nie waardig om saam op die pad te wees nie.  Een van die beste lesse wat ek in versekering geleer het, is dat elke mens die reg het op dieselfde behandeling, of hulle nou 'n R50 per maand polis uitneem of R5 000 per maand.  Partykeer hanteer ons ook maar ons maats in verhoudings met afguns of dat ons dink dat ons beter is as hulle.  Wat ek wel ook geleer het uit die voorbeeld hier bo is dat die klient met die R50 polis, veral in ekonomiese moeilike tye, eerder sy kontrak tot op die einde van die tyd betaal, maar dat die groot premies makliker verval.  So, die klient met die klein premie, beteken soms vir my meer as die groot klient oor die langer termyn.

 

Ek sien tussen mense wat ek ontmoet 'n paar tendense wat ek graag wil uitlig. 

 

Mense koop hulle motors met die oog daarop dat dit slegs tydelik is totdat die model wat hulle graag wil koop beskikbaar word.  In sulke situasies word die mense in my lewe presies dit, iemand wat ek op trap om by die volgende trappie uit te kom.  In die geval is alles selfsugtig.  Hou op om bang te wees binne verhoudings, koop die kar, en hou op om dit te leen of te huur.  Jy mors in elkgeval jou tyd en jou energie om te wag vir iets beter om oor die pad te kom.  Jy sien, baie motormaatskappye vervang modelle die hele tyd.  Dit beteken dat as ek altyd die beste en mooiste en op datum produk soek, ek elkgeval altyd agter sal wees.  Breek daardie "droomlewe" scenario in jou lewe.  Gaan en gaan bedink bietjie waarmee jy besig is en of jou ongeluk in jou verhouding nie die produk is van jou breinspoeling nie.  Gary Player het so baie vir mense geleer oor gholf en die lewe in die aanhaling wat se:  "Play the golf course as it is, and not how you would like it to be". 

 

Die breinspoeling kom uit onsself waar ons dink dat jy altyd beter en verder en groter moet droom.  Dit is iets wat ons geleer is wat nie vir my sin maak nie, want as ek vrede maak met my situasie en die voertuig koop, beteken dit tog nie dat ek iets prysgee of dat my lewe vol hartseer en pyn is en gaan stagneer nie.  Inteendeel, ek dink dat mense wat "settle" gelukkiger is as hulle wat altyd die agterdeur oophou of wag vir iemand wat dalk nooit gaan realiseer nie.  As jy so leef en altyd wag, gaan jy die ongelooflike lekkerte van jou rit mis, en geen wonder dat jy dan ongelukkig is in jouself en in jou verhouding nie.

 

As jy iemand wil vra wat hulle droomvoertuig is, sal mans veral vir jou iets opnoem soos 'n Ferrari.  Ek sit so paar jaar gelede met iemand in 'n vergadering wat 'n Ferrari ry, en kom toe agter dat alles ook maar nie so lekker gaan met sy genot nie.  Hy parkeer net op sekere plekke, want hy is so bang dat iemand sy motor gaan krap.  Hy moet baie geld spandeer wat mense steel die kentekens van die wieldoppe af.  Nie net gepaar van die prys nie, maar ook die versekering en petrol kos hom 'n arm en 'n been.  Toe dink ek dat, alhoewel ek dink dit heerlik sal wees om 'n Ferrari te besit, nie alles altyd groener is aan die ander kant van die draad nie. 

 

So baie mense se lewens gaan dus by hulle verby terwyl hulle wag vir die "perfekte" voertuig wat moontlik nie bestaan nie.  Alle voertuie en alle verhoudings het almal dieselfde boublokke van raam, wiele en enjins, maar almal het een ding in gemeen en dit is om my by my bestemming uit te bring, te midde van al die ekstras of prys of spoed.  Soms moet 'n mens tot die besef kom dat selfs die duur motor jou dalk ook breek en dalk vir jou meer frustrasies bring as jou huidige voertuig.

 

Jy moet jou voertuig oppas en seker maak dat jy nie in situasies verval waar dit van jou weggeneem kan word nie.  Jy sal nie met opset deur 'n "township" ry of jou voertuig sommer enige plek parkeer nie.  Soms neem omstandighede of jou GPS jou op 'n verkeerde roete, maar dit is jou natuurlike instink om daar uit te kom, want jy wil nie kanse vat nie.  Hoekom vat ons dan so baie kanse met ons verhoudings en plaas ons onsself op risiko om alles te verloor?  Bly weg van situasies waar jou verhouding onder risiko is, want glo my, een dag is een dag wat dit gaan gebeur.  Ek het soveel vriende wat ek sien wat hulleself oor en oor in situasies begewe waar dinge kan skeef loop.

 

Gaan vandag en gaan smeer bietjie politoer aan jou verhouding en gaan wees gelukkig oor die manier wat dit jou by jou bestemming uitbring!

 

 

No comments:

Post a Comment