Sunday, June 8, 2014

Waarheid

Een van my vriende se: "die waarheid het nie n eienaar nie". Dit laat my toe dink aan sekere woorde wat ons gebruik, dinge soos waarheid, leuens, realiteit, drome, ideale ens. Ek lees baie artikels oor die sg "law of attraction". Ek dink as jy my blogs gereeld lees, sal jy vind dat ek baie stoei met die konsep, maar ek probeer.

Wat ek die meeste mee sukkel, is die idee van realiteit. Hierdie nuwe generasie idees vertel ons dat jy die wereld om jou kan verander deur jou denke. Dit gee ons ook die idee dat as jy iets wil doen of bereik, dwing jou gedagtes in daardie rigting en dink asof jy dit reeds beteik het. Is dit die waarheid in die werklike sin van die woord of is dit eerder n leuen wat jy jou sisteem voer? Dit sou mos baie lekker gewees het as jou bankbestuurder tevrede was om vir jou geld te leen op grond van jou houding, en dat die Universe sal provide. Dit se ook dat jou gedagtes nie kan onderskei tussen denke nie, maw as jy reeds iets gedink het, of dit nou realisties is of nie, werklik of droom is, waarheid of leuen is, jou denke verander jou realiteit. Dit is asof jy n "leuen" in realiteit kan omdraai deur jou ingesteldheid en denke.

Dit is ook interresant dat die Bybel ons leer oor sonde, dat wanneer jy iets dink, nog nie eers gedoen het nie dieselfde is, asof jy dit reeds gedoen het. Iemand lewer nou die dag daarop kommentaar en se ook dat die Bybel vertel dat ons stryd nie teen vlees en bloed is nie, maar teen die bose geeste in die lug.

Ervaar jy dit nie ook dat jou denke, insluitend drome en ideale, jou grootste vyand is nie? As ons leer van die gelykenis van die mosterdsaadjie, word daar gese dat as ons geloof so groot soos die saadjie het, ons berge kan versit.

Geloof word soms volgens my verwar met godsdiens. Ons mag mos "glo" dat God ons lewens kan verbeter. Ons mag tog dink dat ons alles kan vermag. Miskien ook dat wanneer ons glo ons nie kan nie, ons nie sal nie. Amper die idee dat "what you settle for is the best you are going to get".

Miskien is dit wat ons weerhou van die drome en ideale nie noodwendig die bose met horings en vuur nie, maar eerder die teenoorgestelde van geloof, naamlik ongeloof. Ons leef in n wereld vol "ongelowiges" wat ons telkemale herinner aan die feit dat "geloof" geen plek het nie. Telkemale word ons vasgemaak en teruggetrek deur die "realiteit", van die lewe vandag. Ons geloof word verskraal deur dat ons nie meer glo en droom nie. Van daar dalk ons afsak in n bodemlose put van "opgee" dat ons asemdiewe word.

Toegegee, ek is n dromer en ek glo. Mense om my kyk na my realiteit en kan nie dink dat ek positief kan bly nie. Soms sukkel ek maar, maar as ek terugkyk op my lewe, besef ek dat daar soveel wonderlike dinge in my lewe gebeur. Ek kyk na kunstenaars om my wat trauma deurgegaan het vir n periode in hulle lewens, maar juis daardie pyn en drama het hulle voorberei vir hulle a-ha periode van briljansie.

Maar hoe hanteer jy daardie tydperke in jou lewe wat jy voel jy gaan agteruit? Daar is natuurlik baie antwoorde, en een is baie interresant. Ek glo dit is altyd n geleentheid om te leer. Ons dink soms dat dit toetse vir daardie geloof is, en glo my, daar is meer ongelowige mense wat die realiteit eerder glo as die droom. Mense wat jou lewe net judge ogv huidige vorm, nie volgens wie jy werklik is nie. Mense wat se idee van jou gevul is met jou mislukkings en jou sodoende oordeel.

Die Bybel is vol mense met "geloof" en n boodskap of droom in hulle harte. Mense soos Noag wat gespot en uitgekryt is as mal en wensdenkers. Wat nou gebeur het as hy ingegee het aan die spot en druk van die gemeenskap? Moses wat voor die Rooi See gestaan het en die waters laat oopgaan het. Wat by die klip gestaan het en met sy staf water daaruit laat kom het?

Dalk is ons wereld in so n toestand, want ons laat nie toe dat God, soos in die woorde van Romeine, ons Denke verander sodat ons Sy wil vir ons lewens kan bereik nie. Dalk is daardie kunstenaars "writersblock" dalk presies wat jy nodig het. Dalk is dit jou tyd in die woestyn wat juis nodig is dat jy jou Kanaan kan bereik.

Tweedens leer ons in sulke tye om ons oog op die Kanaan te hou. Natuurlik het die Israeliete moed verloor, vreemde dinge begin doen, geloof verloor en swaargekry. Maar in die woestyn het hulle nie hulle neuse vir die kwartels of manna opgetrek nie. Soms doen ons dit, om in tye soos die net te fokus op Kanaan, en neus op te trek vir wat ons het.

Moenie in tye van woestynlewe vergeet van die mense wat saam met jou trek nie. Dis dalk nie jou koppie tee nie, maar elkeen het n bydra te lewer. Heel moontlik gebruik God juis mense om jou denke te verander en jou beter te maak. Daar in die woestyn word jy op reis gedwing saam met mense wat nie altyd jou keuse is nie, moenie dit resist nie, leer by hulle.

Die lewe gaan oor mense. Nou die dag lees ek n oulike spreekwoord, "God created people in his own image, to know God is to search for him in other people". Elke mens is God se skepping, dalk moet ons ophou oordeel, daarmee verarm jy jouself. Hou op soek na maniere om hulle te oordeel, eerder na maniere om hulle lief te he.

Laastens, miskien moet ons nie so veroordelend op onsself wees nie. Dis dalk juis hoekom jy in die woestyn is, om dalk God se liefde en genade vir jouself te ontdek. Dalk is dit die werklike "law of attraction", om weer lief te word vir jouself. Dalk moet jy die oordeel en die verwyte en spyte en mislukkings vergeet. Dalk is dit hoe jou lewe gaan verbeter. Hou op oordeel oor jouself, hou op om te dink dat geluk eers gaan kom wanneer jy in Kanaan kom.

God is volmaak, Hy lei jou op paaie waar nie kaarte voor is nie. As God se dat ons eers die koningkryk van God moet soek, en alles dan sal kry wat ons harte begeer, dan is dit beslis die liefde. Wees eers lief vir jouself, hou op oordeel, beoefen genade op jouself en die mense om jou, en gaan leef.

Die Bybel is deurspek met voorbeelde waar God krom stokke gebruik om reguit houe te slaan. Maar hulle sukses kom deur geloof, nie deur perfek te wees nie. Slaan jou hou, en glo dat God die "realistiese" uitkoms van jou hou, met Goddelile mag in wonderwerke kan verander.

Moenie nou net voluit gaan leef nie, maar gaan glo voluit en in die liefde! Dis wanneer jy in die waarheid gaan leef, sonder dit is jou lewe n leuen!

Sent from my iPhone

No comments:

Post a Comment